نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
4400
-
الف
+

«صحرا کریمی»: در افغان فلم به هیچ وجه سلیقه ای عمل نمی کنم

«صحرا کریمی» درباره وضعیت کنونی و آینده سینمای افغانستان صحبت کرد.

به گزارش آی فیلم2، «صحرا کریمی» فلمساز افغانستانی و رییس «افغان فلم» با حضور در یک برنامه اینترنتی در خصوص وضعیت کنونی و آینده سینمای افغانستان صحبت کرد.

«صحرا کریمی» گفت: در 20 سال گذشته در اداره افغان فلم هیچ گونه اقدامی انجام نشده بود، در واقع این اداره نیاز به تغییرات بنیادی و ریشه ای دارد تا بتواند به مرور زمان آنطور که باید روی پای خود ایستاد شود. آمدن من به افغان فلم بهانه ای برای زنده شدن این اداره بود.

بانو کریمی در پاسخ به این موضوع که بسیاری فکر می کنند او در افغان فلم سلیقه ای برخورد می کند، گفت: من اصلا اهل حاشیه های اخلاقی، اداری، مدیریتی و مالی نیستم. کار سلیقه ای زمانی رخ می دهد که من یک عده ای را عزل و نصب کنم در حالی که من این کار را انجام ندادم و حتی کسانی که قبلا از افغان فلم اخراج شده بودند را دوباره سرکار آوردم.

وی در پیوند با همین موضوع افزود: بسیاری از سینماگران قدیمی که در افغان فلم حضور دارند، در دنیای صنعت سینما به روز نیستند، در حالی که با معنای سینما کاملا آشنا هستند.

بانو کریمی در پاسخ به این سوال که آیا این امکان وجود دارد که سینمای افغانستان در آینده در رده سینماهای بزرگ جهان قرار بگیرد، گفت: می خواهم صادقانه بگویم که اگر برای من حاشیههای سیاسی، اجتماعی و ... نسازند، قول می دهم که تا 3 الی 4 سال آینده سینمای افغانستان را دگرگون خواهم ساخت.

رییس افغان فلم از «حسیبا ابراهیمی» بازیگر جان افغانستانی به عنوان هنرمندی با استعداد یاد کرد و درباره «نیکی کریمی» بازیگر و فلمساز ایرانی گفت: «نیکی کریمی» از بازیگران بسیار خوب ایرانی است که من این افتخار را داشتم که او در ایران به دیدن فلم «حوا، مریم، عایشه» آمد. 

«صحرا کریمی» درباره معیارهای خود درمورد یک فلم خوب و موفق گفت: داستان و فلمنامه خوب در کنار عواملی که در سطح خوبی کار کرده باشند، در ساخت یک اثر تاثیر گذار است. مهمترین قسمت داستان قوی و پردازش خوب است.

وی در پایان از آرزوها و اهدافش گفت: دوست دارم فلم قصه های مردم افغانستان و روایت جدیدی از مردم کشورم بسازم. 

م ح

نظر شما
ارسال نظر